Játékfejlesztés Unreal Engine környezetben
A játékipar a virágkorát éli. Ha ezeket a sorokat olvasod, bizonyára Te is szereted a digitális játékok valamilyen formáját. A gyerekek és felnőttek életében egyaránt egyre nagyobb szerepet töltenek be a számítógépes és telefonos játékok, ezért egyértelműen nő az igény a játékkészítő szakemberekre is.
A játékkészítés több szempontból is roppantul érdekes folyamat. Egyrészt végtelen kreativitásra ad lehetőséget amellett, hogy egy látványos produkció a végeredménye, másrészt folyamatos alkalmazkodásra és megújításra késztet, hiszen egy robbanásszerűen fejlődő ipari irányzatról beszélünk.
A tanfolyam célja, hogy átfogó ismeretekkel készítsen fel minden érdeklődőt, aki játékfejlesztő szakemberként szeretne a továbbiakban elhelyezkedni.
A tanfolyam 6 modulból épül fel. Az első az elméleti alapok megteremtésével kezdődik. Szó lesz olyan szakfogalmakról, mint a blueprint-ek, változók, makrók és egyéb funkciók működése. Ezt a részt úgy is hívhatnánk: A motorháztető alatt.
Innentől fokozatosan mélyülünk a szakma egyre kreatívabb részeibe. A további modulok rendszerint a látványvilághoz közvetlenül kapcsolódó elemek beállításával fognak telni. Megtanuljuk a materialok (anyagminták) használatát, rájövünk majd hogyan kell landscape-eket (környezetet) felépíteni, elkalandozunk a karakterek felépítése és mozgatása irányába és kitérőt teszünk a mesterséges intelligencia beprogramozásának alapjaiba is.
A kurzust a játék VFX-el (speciális effektek) való felkészítésével fogjuk zárni, ahol megannyi nagyon izgalmas és látványos elemmel ismerkedhetünk majd meg.
Természetesen arról is szó fog esni, hogy az elkészült játékot hogyan tegyük futtathatóvá telefonon és számítógépen, ami elé leültethetünk bárkit, akinek a végén csak annyi kérdése lesz: Ezt tényleg te csináltad?
A játékfejlesztő oktatás főbb témakörei
- Blueprintek. Karakterk irányítása, AI és játéklogika készítése.
- Materialok. PBR felületek és dinamikusan vezérelhető paraméterek létrehozása, különböző blendelési módok megismerése.
- Environment. Landscape létrehozása, növényzet és statikus modellek elhelyezése, Lumen és Nanite rendszer.
- Effektek. Vizuális effektek elkészíte a Niagara rendszerben és azok alkalmazása játék közben.
- Felhasznáói felületek. UI és HUD elkészítése és azok vezérlése Widget rendszeren keresztül.
- Önállóan is futtatható verzió készítése PC-re