3D animáció az alapoktól
A 3D animáció egy nagyon izgalmas és művészi ága a számitógépes grafikának. A 3D Animátor pedig a legjobban keresett pozíció a hazai és nemzetközi munkalehetőségeknél. Sajátossága, hogy a valóságot meghazudtoló módon készíthetsz realisztikus mozgásokat, de ezzel ellenkezőleg, képzelet-határokat feszegető, cartoon-os, kitalált csodákat is létrehozhatsz vele. Szerencsére mindkettő iránynak közel ugyanaz az alapja, ezeket sajátíthatod el ezen a képzésen!
A 3D animációs oktatásunkon megismerkedhetsz mindennel, ami egy izgalmas animáció elkészítéséhez szükséges. Úgymint: időzítés, pózolás, sziluettek, súlyok, dinamikák és karakterisztika. Megtanulunk mindent a Motion Capture elméleti alapjaitól egészen a gyártásban történő alkalmazásáig. Elméleti síkon betekintünk a MoCap készülési folyamataiba, majd átvesszük a stafétát és mi magunk fejezzük be a produkciót.
Ki fogunk térni a realisztikus és a cartoon-os animációk alapjaira is. Elsajátíthatod a referencia készítéstől és felhasználástól kezdve, a jelenet építésen keresztül, egészen a lenyűgözően tiszta és önmagáért beszélő, végleges animáció tálalásáig mindazt, ami ennek a szakmának a részét képezi, és amire egy 3D animátornak szüksége lehet az elhelyezkedéshez.
A képzés elvégzését követően rálátásod lesz a komplett animációs pipeline-ra, ami kiemelten fontos része az iparban való elhelyezkedésnek.
A tanfolyam végén nem csak azt fogod tudni, hogy mire van szüksége egy hivatásos animátornak, de a birtokában leszel a valódi tudásnak is! Ha van benned kreativitás, elhivatott vagy a 3d animáció iránt, akkor ez a Te tanfolyamod, gyere és tarts velünk!
A képzés főbb témakörei
- Klasszikus labdaanimáció: súly-érzet, fizikai vonatkozások, ismerkedés a görbékkel.
- Inga animáció: másodlagos, lemaradó mozgások felépítése például kar és egyéb több komponensből álló testrészek mozgatására
- Mókus effektus: személyiség és akarat szerepe az animációban
- Két lábbal a földön: a lábak és a talaj kapcsolata, a súlypont jelentősége a karakter animációban egy vicces tanuló-karakterrel.
- Humanoid alapok: egész testes emberi animációk felépítése, érzelmek és személyiség kifejeződése, technikai alapok - block, spline, polish - járás ciklus.
- Humanoid Performance: a humanoid alapok integrálása egy komplex jelenetbe, kiegészítve további karakteranimációval.
- Motion Capture alapok: Mixamo animáció használata és retargetelése egy általunk használt karakterre HumanIK rendszerrel.
- Komplex Mocap jelenet: motion capture animációk összeblendelése, helyszínbe illesztése.
- Acting Karakter animációs jelenet: egy rövid, de komplex acting jelenet készítése hangra animálva.
A képzést követően ellátogat a csapat Magyarország vezető 3D animációs stúdiójába a DIGIC-hez!
A képzés során Autodesk Maya szoftvert használunk. A kezdéshez elegendő a felhasználói szintű számítógépes ismeret és a Maya kezelőfelület alapjainak ismerete. Ez utóbbit a beiratkozás előtt egy rövid oktató videóban megmutatjuk neked.